O4 Wheelchairs is druk bezig een webshop te ontwikkelen waarop consumenten en dealers online een rolstoel helemaal naar wens en op maat kunnen samenstellen. Het initiatief kan de snelheid en het gemak waarmee maatwerk rolstoelen geleverd kunnen worden, flink verhogen. De webshop is nog niet helemaal af, maar je kunt het al wel proberen!

De webshop van O4 Wheelchairs, te bereiken via www.maatwerkrolstoel.nl, is toegankelijk voor dealers en consumenten die zich oriënteren op een nieuwe rolstoel. Voor hen dient de webshop als een soort interactieve catalogus die overzichtelijk maakt wat de opties zijn en de kosten van de door hen gewenste rolstoel.

Dealers krijgen een eigen portal met onder meer bestelhistorie en facturenoverzicht, en kunnen op afstand – middels de 3D-bodyscan en configuratietool, veel sneller rolstoelen bestellen voor hun cliënten.

Interactief verkennen

Michiel Raterink, die bij O4 Wheelchairs de ontwikkeling van de website overziet: “Veruit de meeste vragen die wij krijgen van rolstoelgebruikers, gaan over de modellen die we bieden, de opties en wat het uiteindelijk moet kosten. Maar bij een maatwerk rolstoel komen zoveel vragen en elementen kijken, dat zo’n algemene prijsvraag in de oriëntatiefase, praktisch niet te beantwoorden is. ‘Straks kunnen mensen heel snel en gebruiksvriendelijk gewoon een beetje spelen’; eens kijken wat ze allemaal wel of niet willen op hun stoel, en ze zien direct wat dat doet met de prijs.” Daadwerkelijk de rolstoel bestellen loopt via de gemeente of dealer , maar die aanvraag wordt wel vergemakkelijkt met de samenvatting die mensen krijgen van hun samengestelde stoel.

Gebruikersgemak

Voor wie nog niet helemaal bekend is met de stoelen van O4 of simpelweg nog geen keuze heeft gemaakt uit de verschillende modellen, is er een handige filter links bovenaan de homepage van de webshop. Michiel: “Wie daar een aantal basic gegevens en keuzes maakt, krijgt direct alleen nog maar de stoelen te zien die aan te raden zijn voor jouw behoeften en lichaam. De stoelen die voor jou relevant zijn, kan je direct verder samenstellen met de verschillende opties. Gaandeweg vallen dan telkens opties weg, die niet te combineren zijn.”

Handig bij aanvraag

Wanneer consumenten alle stappen hebben doorlopen, krijgen ze de mogelijkheid om een samenvatting van hun gewenste rolstoel in PDF te ontvangen. Met deze configuratiesamenvatting in de hand is het iets eenvoudiger om bij de gemeente of dealer de rolstoel die je nodig hebt aan te vragen. Michiel: “De samenvatting bevat heel specifieke artikelomschrijvingen en kan zo helpen bij het concreet beschrijven van je behoeften aangaande de rolstoel in je persoonlijk plan .”

Sneller proces via dealer

Dealers kunnen straks wel direct via de webshop stoelen bestellen. Ze kunnen bij O4 Wheelchairs een login aanvragen die hen toegang geeft tot een heel eigen portal, waarin zij onder meer hun eigen profiel, klantdata, bestelhistorie en facturenoverzicht hebben. Belangrijker nog is dat zij via de portal 3D-bodyscans van cliënten kunnen uploaden, waarna er automatisch een bematingsverzoek bij O4 binnenkomt. Michiel: “Wij bepalen op basis van de scan de juiste rolstoelmaten en voeren deze in het systeem. De dealer kan vervolgens in de configuratietool verder met het samenstellen van de rolstoel, waarbij de belangrijkste maten dan al zijn ingevuld volgens ons advies. Hierdoor vallen automatisch ook niet-passende stoelen en opties af.”

Kennis dealer en passing

De keuzes die op basis van de bodyscan door O4 worden ingevoerd, staan niet vast en kunnen te allen tijde door de dealer worden gewijzigd. Dus ook bij een bodyscan ligt uiteraard de keuze voor een type stoel en frame bij de dealer/gebruiker en houdt de dealer het bestelde eindproduct in eigen hand. Ook ziet Michiel dat de 3D-bodyscan waardevol ondersteund kan worden door een persoonlijke touch. “Persoonlijke voorkeur en comfort zijn lastig cijfermatig te bepalen; dat moet je ervaren. Daarbij is de kennis en ervaring van ons of de dealer noodzakelijk om de klant verder te helpen. Wel is het zo dat het hele traject van passing, aanvragen demostoel, testperiode, aanvragen maatwerkstoel, offerte en levering met deze webshop een veel kortere looptijd kan krijgen. En dat is fijn, want als mensen eenmaal hun rolstoel hebben gevonden willen ze er zo snel mogelijk in zitten.”

Help ons de webshop verbeteren

De webshop is nog niet helemaal klaar. “Met name qua design moeten nog verbeteringen worden doorgevoerd, de snelheid moet omhoog en de verhouding van de scanmeting ten opzichte van een handmatige meting wordt momenteel onderzocht. En uiteraard moet de webshop op allerlei manieren worden verbonden aan onze huidige website. We zijn dus nog in ontwikkeling. 1 Juni moet alles staan. In de tussentijd ontvangen heel graag feedback met adviezen hoe we de website verder kunnen verbeteren!”

We dagen je dus uit; ga naar www.maatwerkrolstoel.nl  en probeer het gewoon eens uit. Je zit nergens aan vast, maar kan wel vrijblijvend ontdekken hoe precies jouw droomrolstoel in elkaar zit! Mocht je dingen tegenkomen die beter kunnen, mail naar m.raterink@o4.eu. Namens Michiel, “alvast bedankt!”

 

<>
Gerelateerde inhoud: 

contact

kontakt

contact

contact

Configureer je eigen rolstoel op maatwerkrolstoel.nl