De basis voor een goed zitmeubel is de vering. Helaas gaat dit meestal gepaard met volumineuze ontwerpen. Een houten plank met een dikke laag schuim of een dik verenpakket. Met onze Seat-E-Lastica zorgt u ervoor dat uw zitmeubel zich aanpast aan het lichaam, meebeweegt met de houding en de zitdruk verdeelt onder alle zitposities. Bovendien vangt Seat-E-Lastica de klap op bij het gaan zitten.

Hoogwaardige bespanningstechniek
Al meer dan 50 jaar zijn rubber, latex, ergonomie en buiswerking voor ons dagelijkse centrale thema’s. De ervaring die hierin is opgebouwd stellen wij onze partners graag ter beschikking. Met de hoogwaardige bespanningstechniek met latex weefsels gaat een wereld open voor ontwerper en producent. Slanke en transparante zitmeubelen zijn eenvoudig te realiseren. Naast een goede look krijgt een nieuw of bestaand zitmeubel ook gunstig elastisch-dynamisch gedrag. 

Eenvoudig aan te brengen
Door de slanke en vloeiende vorm van Seat-E-Lastica en vrije-vorm-gebogen buizen is het uiterst simpel en eenvoudig om hoezen aan te brengen. Hoezen - klitbaar, naspanbaar, met en zonder stretch - zijn snel uitwisselbaar door eindgebruiker, wederverkoper of reconditioneerder. Een heavy-duty-elastisch weefsel zorgt voor vering en demping van ca. 25 Hz (Herz absorptie van schokken) én een goede drukverdeling.

Normen
Met Seat-E-Lastica kunnen de eerste zitmeubels worden gebouwd die voldoen aan de norm ISO/TC 108/SC4 2631-5 voor vering en demping. Dit houdt in: mechanical vibration and shocks en evaluation of human exposure to whole-body vibration. Effecten op de ruggenwervels, de tussenwervelschijven en het lumbale gebied. Onderzoekingen door TNO hebben geleerd dat vering en demping het zitgedrag sterk kunnen verbeteren. Seat-E-Lastica voldoet aan veiligheidsnorm DIN 4551 en aan de brandbaarheidsnorm MVSS302.

Het materiaal laat zich uitstekend combineren met Perfolatex®, Enkev hairfibers en cocosfibers. De kousen, die om de raamwerken worden gespannen, zijn gestikt met een enkele draad waarbij de overlap met speciale kleefstof is verlijmd. De kousen worden met een kracht van 1000-1100 kg over genoemd raamwerk gespannen.

Het zitvlak is bespannen met Seat-E-Lastica-SEL-01 en het rugvlak is bespannen met Seat-E-Lastica-SEL-02. In het zitvlak wordt een polyetherschuimvulling aangebracht om inwerkende krachten gunstiger op te vangen en wrijvingsslijtage tussen de lagen te minimaliseren.

Twee soorten
Seat-E-Lastica wordt in twee soorten aangeboden:

  • Zitting (SEL-01 Elastisch textiel 360–draads, maaswijdte 2x3 mm, lengte 50 meter, breedte 60 cm).
  • Rugleuning (SEL-02 Elastisch textiel 107–draads, maaswijdte 6x6 mm, lengte 50 meter, breedte 66 cm).

Het weefsel bestaat uit elastische kettingdraden en niet-elastische inschietdraden. Het weefsel is ingebonden met natuurlatex. Het materiaal is zeer scheurvast bij doorvoerpunten van uitstekende bevestigingsdelen. De materialen die gebruikt worden zijn latex, katoen en viscosedraad. Er kunnen ingeweefde knopen aanwezig zijn en een geringe breedtevariantie.

Wij stemmen onze producten af op de wensen van de klant en bieden daarmee een maatoplossing aan voor elke behoefte. Bij kleine series kunnen wij voor de klant het bespannen van metaalramen uitvoeren. Bij grote series kunnen wij de klant behulpzaam zijn bij de aanschaf van verwerkingsmachines. Ook is het mogelijk om monsters aan te vragen.

Kwaliteit
Wij streven naar nul fouten bij de levering. Dit realiseren wij door 100% materiaalcontrole, hoge eisen bij de ontwikkeling, zelf ontwikkelde machines, duurproeven en continue bewaking en verbetering van de productie. Daarom garandeert Seat-E-Lastica een hoge kwaliteit, ook bij grote series. Wij testen de materialen op sterkte, breedte, wrijfvastheid, optiek, trekbelasting, elasticiteit en ontvlambaarheid. Seat-E-Lastica werkt uitsluitend met gecertificeerde latex.

Wilt u meer weten over Seat-E-Lastica? Neem dan contact met ons op.

O4 WheelChairs - Seat-E-lastica (productieproces)

contact

kontakt

contact

contact